Sep 18, 2014

Ego ke?

asslamualaikum!

Pernah tak, pernah kau rasa...kau malas nak bercakap? Apa orang tanya semua kau malas nak jawab, pernah tak? 

Tuhan dah bagi nikmat untuk bercakap, kita ni yang kufur. 

Haihh itu lah dia. Itu lah apa aku rasa. 
Entah---sebab ego mungkin? sebab---orang yang bercakap dengan kau tu, bukanlah orang yang kau rasa nak bercakap sebab--- 1) kau ni selalu kasar dengan dia, so kau rasa kau patut respon apa yang patut je tak payah nak lelebih 2) tak pernah le nak buat baik dekat dia, so kau decide untuk cakap ala kadar je 3) dia buat baik, kau malas nak layan sebab--nak elak gaduh (nampak ko jahat sangat) tapi memang jahat (tak, ego sebenarnya) *okay sambung* 4) rasa annoyed dengan dia padahal dia tak buat salah apa 5) *ni paling betul aku rasa* kau rasa bersalah kat dia sebab--memang salah kau pun, dia buat baik, kau nak annoyed pehal lak en? so, kau nak bercakap dengan dia, tapi jenis bercakap yang tertahan tak terluah dek mulut

Banyak sangat sebab aku tu. Itu semua alasan je lebih! Aku taknak jadi jahat macam tu. Aku nak jugak bersembang normal bergurau senda bertepuk lengan semua tu, kira macam aku nak lah jadi balik diri aku ni yang dulu waktu diorang mula kenal aku. Bila kita cuba untuk bersembang, mulut jadi keras tapi hati banyak cakap. Dan dari situ lah bermulanya conversation aku yang membosankan, yang boleh buat orang rasa annoyed balik, aku akan respon * ermm, hmmm, yee, entah le, agaknye la kot, yeletu, takde ape lah, biasa je, ooo* dan sejenis macam tu. Tapi, dalam hati, nak luah benda lain, tapi perkataan tu je la yang boleh nak cakap. Ya Tuhannnnnnnnnnnnnn. Complicatednya aku ni. Pehal tah. Boleh pindah duduk dalam hutan je aku ni. Sejenis orang macam aku ni, they afraid to expressed their love. Yee laaaaaaaa, cuba kau fikir, kau dah buat tahi kat dia semalam, esok kau jadi baik pulak kat dia. hah! Tak salah pun macam tu...tapi take it slow la kan nak berubah, nak berbaik balik dengan dia. Tetapi! *lagi* Ego jadi benteng hati ni, macam mana nak pecah ego? 

Apa yang kau mampu buat, kau diam je la. Bila dia tanya--kau akan terus jawab dengan cara malas nak bercakap dengan niat tak nak bertekak....so, tak bergaduh dan jawab apa yang patut. Mohon berubah lah sikap ni. Tak elok kufur nikmat.....huhuhu
Sometimes, I wish that somebody will make a machine yang macam Flint Lockwood invent untuk monyet dia nama Steve tu, a headband that can reads mind of what we think, we feel, a machine that conveys messages from heart and speak out for me. Dengan warning, guna alat tu only when you're having hardtimes to express love. Nanti ko guna setiap masa, semua maki hamun dalam hati keluar tak semena-mena, lagi masalah. huhuhu tak menariknya cara aku ni menaip. Peduli apa korang kan. 

*Tak suka post aku? Klau tak suka,siapa suruh baca sampai habis? kahkah!*

No comments:

Post a Comment